تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
ارتش کم‌ترین آسیب را در بحث کرونا داشت
ADv ADv

درباره ما:

توجه : وبلاگنويس گرامي لطفا در داخل كد هاي قالب خود اين متن را پيدا كنيد و متن دلخواه خود را جايگزين كنيد...
براي جستجو سريعتر ميتوانيد از كليد هاي ctrl+F استفاده كنيد...

بايگاني

آمار

    تعداد آنلاین : 0
    بازدید امروز : 2
    بازدید دیروز : 1
    هفته گذشته : 3
    ماه گذشته : 3
    سال گذشته : 15
    بازدید کل : 26
    کل مطالب : 11
    نظرات : 0

ارتش کم‌ترین آسیب را در بحث کرونا داشت

نوشته : خبر وبلاگ | در : يکشنبه 4 خرداد 1399 |

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز شنبه سوم خرداد با حضور در دانشگاه افسری امام علی (ع) از قسمت های مختلف این دانشگاه بازدید کرد.بازدید دریادار سیاری از دانشگاه افسری امام علی

سیاری در این بازدید گفت: امروز سوم خرداد و سالروز آزادی خرمشهر است و این روز را خدمت همه همرزمان خودم و همه خانواده های شهدا تبریک می گویم؛ باید بگوییم که هر چه داریم از شهداست.

او با اشاره به آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با همت همه فرماندهان و مسئولان و سربازان و با رعایت دستور العمل های بهداشتی کم ترین آسیب را در ارتش و پادگان ها داشت.

او ادامه داد: ما در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران فقط ۵ مورد فوتی داشتیم که کرونای ٣ نفر از آنها ثابت شده و ٢ نفر دیگر نیز هنوز اثبات نشده است.

امیر دریادار سیاری با اشاره به عملیات بیت المقدس گفت: دشمن بعثی ما با آمادگی بالا، تمرینات لازم و تجهیزات کامل و همچنین پشتیبانی مالی قوی و با استفاده از نیروی انسانی کشورهای همسایه و فرامنطقه‌ای وارد جنگ شدند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به سخنان امام خمینی درباره صدام مبنی بر اینکه صدام بعد از اینکه کارش با ایران تمام شد به سراغ شما می آید، اظهار کرد: هنگامی که صدام و رژیم بعثی در دفاع مقدس شکست خورد به کویت حمله کرد، همان کشوری که میلیارد ها دلار به عراق کمک کرده بود.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه کشورهای بلوک شرق و غرب با وجود اختلافات گسترده در کمک به صدام در جنگ علیه ایران متحد شدند، خاطر نشان کرد: کشورهای ورشو و ناتو با یکدیگر متحد شدند و موجی از کمک ها را در حوزه تجهیزات به عراق روانه کردند. از مهم ترین تجهیزات شرقی و غربی می توان به هواپیماهای میگ و سوخو، هلیکوپتر سوپر فرلون از فرانسه و موشک های اگزوسه اشاره کرد.

او در ادامه اولین وظیفه نیروی زمینی در مقابله با دشمن در جنگ‌های زمینی، جلوگیری از پیشروی دشمن به سمت مرز‌هاست، خاطر نشان کرد: اگر نیروی زمینی ارتش وظیفه خود را برای مقابله با ارتش بعث در ابتدای تجاوز آن‌ها به خوبی انجام نمی‌داد، یقیناً دشمن به کرمانشاه و اهواز هم می‌رسید.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش در دومین روز دفاع مقدس عملیات «کمان ۹۹» را با ۱۴۰ فروند هواپیمای جنگی انجام داد و تمام پایگاه‌های هوایی صدام را بمباران کرد، افزود: نیروی دریایی ارتش نیز در هفتم آذر ۱۳۵۹ در جریان عملیات «مروارید»، کمر نیروی دریایی ارتش بعث را شکست.
وی با بیان اینکه تفکر بنی‌صدر با خط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زاویه داشت، گفت: خلل‌هایی که بنی‌صدر در روند کاری نیرو‌های مسلح ایجاد می‌کرد، باعث نمی‌شد که ارتش ایستادگی خود را در برابر ارتش بعثی کم‌رنگ کند.

او گفت: عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، بعد از عملیات‌های ظفرمندانه طریق‌القدس و فتح‌المبین، در تاریخ دهم اردیبهشت آغاز شد و روز سوم خرداد به نتیجه رسید.

امیر دریادار سیاری هدف اصلی عملیات بیت‌المقدس را نشان دادن توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور دانست و تاکید کرد: آماده شدن تجهیزات، نفرات، نقشه‌ها و تاکتیک‌ها ظرف یک ماه پس از پایان عملیات فتح‌المبین برای آغاز عملیات بیت‌المقدس، کاری بسیار دشوار بود که به فضل الهی و همت رزمندگان انجام شد.

او ادامه داد: نزدیک شش هزار کیلومتر مربع وسعت منطقه عملیات بیت‌المقدس بود که ۲ برابر منطقه عملیاتی فتح‌المبین و ۱۰ برابر عملیات طریق‌القدس بود.

امیر دریادار سیاری گفت: مداومت عملیات بیت‌المقدس ۲۶ روز بود؛ بدین معنا که ما ۲۶ روز مداوم حمله کردیم، نیروی انسانی اضافه کردیم، مهمات جابجا کردیم، سوخت رساندیم، خطوط را کنترل کردیم، تدارکات را رساندیم، شناسایی کردیم و همچنین دشمن را تعقیب کردیم.

او با بیان اینکه در جریان عملیات بیت‌المقدس، عملیات عبور از رودخانه با تمام پیچیدگی‌ها و مخاطرات آن با موفقیت و با عبور پنج لشکر از رودخانه انجام شد، اظهار کرد: ما کمترین آسیب‌پذیری را در مرحله عبور از رودخانه داشتیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس معجزه‌گونه انجام شد، ادامه داد: توکل به خدا و توجه به شعار هیهات من‌الذله، اتکا به توان داخلی، ولایتمداری، ایثار و از خودگذشتگی، بارزترین جلوه‌های عملیات بیت‌المقدس بودند.

او در پایان تاکید کرد: آزادسازی ۶ هزار کیلومتر مربع از خاک جمهوری اسلامی ایران ازجمله خرمشهر پس از ۱۹ ماه اشغال توسط ارتش بعثی، به اسارت درآمدن ۱۹ هزار نفر از نیرو‌های عراقی و بی‌آبرو شدن صدام نزد کشور‌های منطقه و فرامنطقه، مهمترین نتایج عملیات بیت‌المقدس بودند.


برچسب ها : ,

مطالب پيشين